Левски се озова в много неприятна ситуация след финала за Купата на България. Победата на Ботев над Лудогорец изключи и на теория участието на „сините“ в евротурнирите през следващия сезон. Според най-прости сметки, финансовите загуби се изчисляват на близо 5 милиона лева, които трябва да бъдат компенсирани, за да се осигури що-годе нормален бюджет. Загубите се формират от няколко направления – липса на домакински мачове и продадени билети за тях, които миналата година донесоха много сериозни приходи в касата на „Герена“. Друг канал са телевизионните права, както и продажбите на фланелки и други фенски атрибути.

Сега Наско Сираков и хората от управата трябва да мислят различни финансови фокуси, за да осигурят поне част тези сродства. Единственото сигурно в момента е, че Левски няма резервен вариант, след като стана ясно, че отборът няма да играе в Европа.

На дневен ред сега ще са продажбите на последните двама висококонвертируеми футболисти в тима на Николай Костов – защитникът Хосе Кордоба и нападателят Рикардиньо. Двамата на 100 процента си отиват, като първият е почти договорен за шотландския Рейнджърс. За втория в момента усилено се търси купувач. Ако Левски успее да договори добри условия за тях, може и да възстанови сериозна част от загубите. Втората възможност за попълване на касата е маркетинг. Без никакво съмнение, Левски е клубът у нас с най-добре развита продажба на екипи и атрибути, но да се разчита само на това е несериозно. Още повече, че продажбите пряко зависят от представянето на отбора, както във вътрешното първенство, така и в Европа. И не е трудно да се предположи, че приходите по тази линия ща намалеят сериозно. Третата възможност за пари е договорът е генералния спонсор. Тук могат да се очакват изненади. Според различни източници, Левски води преговори с друга компания за генерален спонсор. В момента те са в затишие, но е напълно възможно темата да стане отново актуална в близките седмици. Сегашният спонсор може или изобщо да се оттегли, или да намали наполовина парите, които дава по договор. Другите варианти са сегашният спонсор да продължи да осигурява същите пари, тъй като има договор за още един сезон. Има и малка вероятност да ги увеличи, предвид последните промени в закона за хазарта, които не позволяват този тип бизнес да се рекламира в медиите. От друга страна, в момента Левски приготвя новите си екипи за следващия сезон, на които ще присъства логото на сегашния спонсор. Това говори, че засега не се очертава смяна на компаниите, които са готови да инвестират пари в Левски.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук